NS: Petospratna garaža – uspeh ili poraz grada Kragujevca

3
3948

Povodom izgradnje nedavno otvrene parking garaže u ulici Kneza Miloša oglasio se saopštenjem za javnost gradski odbor Narodna stranke u Kragujevcu.

Saopštenje Narodne stranke prenosimo u celosti:

“Parking koji je postojao u stambenom bloku u ulici Kneza Miloša bio je svojevremeno imovinski regulisan za nedostajuću zgradu FILUM-a sa manjom koncertnom dvoranom. Međutim, tu se ”parkirala” stambena zgrada, a posle nje, i višespratna garaž.

Objekat sa solarnim panelima, koji je zatvorio prozore susednih kuća, stambenih i poslovnih zgrada, zove se ekološka garaža, i predstavljena je kao veliki uspeh grada nedavnim presecanjem vrpce i govorima čelnih funkcionera grada Kragujevca.

Ovaj petospratni objekat, ima malu osnovu za svoju saobraćajnu namenu, i skučen je u odnosu na slične u centru Beograda. U vreme sve dužih i širih automobila, to je čudno. I zato će Kragujevčani morati da uvežbaju vozačko umeće i strpljenje. Kretanje i parkiranje u punoj garaži biće izazovno. Prilaz garaži preko nekadašnjeg parkinga stambene zgrade, tik uz 15 uzidanih garaža postojeće stambene zgrade, neće biti saobraćajno komforan. Poseban izazov biće izlazak kolone vozila u ulicu Kneza Miloša, koja je često u saobraćajnom kolapsu i malog kapaciteta za protok vozila. Nadajmo se i sreći da stvarnost neće testirati i protivpožarne performanse ovog objekta.

Garaža je izgrađena na manjoj osnovi nego prethodni parking prostor, i ta razlika od nekoliko metara širine je sada zelena površina, što je i najveći ekološki doprinos ove ekološke garaže. Prethodni parking prostor je na delu izgrađene garaže bio za 50 vozila. Sadašnja garaža je po zvaničnoj upotrebnoj dozvoli kapaciteta 197 vozila, cene od oko 3 miliona evra ili neverovatnih 450 evra po kvadratu na 12 ari besplatnog građevinskog zemljišta. Za izgradnju garaže je modifikovan i prilazni prostor – pri čemu je srušena jedna uzidana garaža stambene zgrade i uništeno 16 parking mesta ispred iste, sa još 10 neobeleženih parking mesta i nekoliko limenih garaža na toj lokaciji. Dakle, stanari obližnjih zgrada su nepovratno izgubili oko 20 parking mesta, koja sada mogu koristiti u novoj garaži, ali uz nadoknadu od 70 dinara na sat. Praktično, grad je investirao u oko 140 novih parking mesta 3 miliona evra, što iznosi oko 21.000 evra po novom parking mestu, što je značajno veća suma od komercijalne cene od 5.000 – 6.000 evra po parking mestu (to je cena po kojoj privatni investitori prodaju parking mesto u ovom delu grada). Postavlja se pitanje da li je bila nužda da se JKP Šumadija dodatno kreditno zadužuje za ovu investiciju i time uveća svoje kreditne obaveze na preko 10 miliona evra?

Pre svega, Narodna stranka u Kragujevcu pita – da li je ova investicija mogla biti svrsishodnije upotrebljena?

Poznata je praksa gradnje montažnih garaža po obodima naselja poput kragujevačkih prostora kod Zastavinog solitera, ili kod stadiona Radničkog, na prostoru između Kliničkog centra i Univerziteta, ili prostoru između zgrada opštine, BIA i dvorane Šumadija – pri čemu se organizuje i električni transport do obližnjih lokacija u centru grada. O organizaciji pešačkih zona, zelenih zona, biciklističkih zona, da i ne govorimo, kao i o parkiranja u krugu Kliničkog centra koje je moglo da bude rešeno izgradnjom prostrane montažne garaže.

Narodna stranka pita – kako će u konkretnom slučaju građani biti obeštećeni zbog uskraćenog parking prostora koji je bio raspoloživ po manjoj ceni ili besplatan za stanare okolnih zgrada?

Takođe, da li postoji usvojena studija o degradaciji urbanističkih, protivpožarnih, bezbedonosnih, ekoloških i saobraćajnih standarda u ovom delu grada?

Na kraju, poznato je da je Kragujevac uvek imao vrhunske stručnjake iz građevinarstva, arhitekture i urbanističkog planiranja koji su doprinosili i na republičkom nivou i da li su oni bili uključeni u ikakvu raspravu na temu neophodnosti izgradnje javne garaže na ovoj lokaciji.

Otuda, Narodna stranka pita – zašto se i u čijem interesu desilo da je politika pobedila struku u Kragujevcu, i otkuda to uverenje da niko nikada neće odgovarati za svoje koruptivno činjenje ili nečinjenje?

Ova pitanja, kao i niz drugih, Narodna stranka je postavljala u medijima još 11.12.2019.

Bez obzira na to što je objekat, uz svo negodovanje javnosti, podignut i pušten u funkciju, i veliku propagandu o ogromnom postignuću za Grad, Narodna stranka smatra da je dužna da ukaže na istinito stanje stvari i da apeluje da se stvari poprave.

Narodna stranka će u budućnosti sarađivati sa svim građanskim inicijativama koje insistiraju na struci, nauci, prosvetiteljstvu i moralnoj obnovi. Zato, i kada je teško i izgleda beznadežno, moramo da osvetlimo stvarna dešavanja i tražimo rešenja”, navedeno je u saopštenju Narodne stranke u Kragujevcu.

3 KOMENTARI

  1. U ovom gradu sve se radi na stetu gradjana. Oduzimanje parking mesta stanarima pocelo je davno formiranjem parging servisa koji sluzi za zaposljavanje partijskih kadrova. Ova firma je pocela da radi sa kofom boje i dve cetke. Danas ima “savremenu” najskuplju garazu koja nije izgradjena iz dobiti ove fantomske firme vec po skupim kreditima koje ce godinama otplacivati gradjani kroz povecanje poreza i drugih nameta. Dobro je sto Narodna stranka uocava i javno informise gradjane o svim necasnim poslovima gradske vlasti. Da li ce se jos neko probuditi i otvoriti oci ovom narodu? Pravda je spora ali dostizna a sve zavisi od nas!

  2. Sve pohvale Narodnoj stranci sto na jedan fini, strucan i konstruktivan nacin pokusava da gradjanima Kragujevca priblizi i objasni sve gluposti koje cini vladajuca vecina u ovom gradu. I to nebi bilo tako strasno da nije na stetu svih gradjana ovog grada. Zato se povecavaju porezi, dele pokloni za Novu godinu i ko zna sta jos. Gradjanima je oduzeto pravo da besplatno parkiraju svoja vozila ispred zgrada u kojima stanuju a prave garazu, prvi put po cetvorpstruko skupljim cenama od realnih cena. Montazne garaze su daleko jevtinije oko 3000 € po mestu i takav predlog datira jos od pre dest godina. Mobilne su i mogu menjati mesto prema potrebama grada. One postoje decenijama u Beogradu i da to nije dobro resenje odavno bi nestale. Treba omoguciti privatnicima da postave montazne garaze a za to ima dosta slobodnih povrsina u gradu npr. kod zgrade opstine.

Ostavi komentar

Unesite vaš komentar!
Unesite vaše ime