Mihajlović: Ne zna se šta sadrži ugovor države i FIAT-a

1
1447

Sekretar Veća Saveza samostalnih sindikata Srbije (SSSS) Zoran Mihajlović rekao je danas da “niko ne zna šta sadrži ugovor države sa Stelantisom”, u čijem sastavu posluje i kragujevačka fabrika automobila FAIT Krajsler automobili Srbija, pa da zbog toga nije poznato da li postoji tranzicioni period do početka proizvodnje električnog vozila 2024. godine i šta predviđa.

“I prvi ugovor bivše vlade sa FIAT-om ostao je tajna, a i ovaj drugi, pa niko ne zna, osim predsednika države Aleksandra Vučića, da li je njime predviđen tranzicioni period do početka proizvodnje električnog vozila i šta predviđa”, rekao je Mihajlović za Betu.

Vučić je juče rekao da će “Stelantis imati ogromne obaveze prema radnicima jer postoji tranzicioni period u kojem će zadržati dve trećine ili tri četvrtine radnika, ne znam koliko, koje će da plaćaju za to vreme”, kao i da će ostale država zaposliti kao i radnike Geoksa iz Vranja.

Mihajlović je rekao da ne zna na koji broj radnika se odnosi “dve trećine ili tri četvrtine”, kako je rekao Vučić.

Dodao je da još nisu zaposleni ni svi radnici Geoksa, nakon zatvaranja fabrike.

Mihajlović je rekao da ni oni koji su potpisali ugovor sa Stelantisom ne znaju šta su potpisali, pa tako ministarka privrede Anđelka Atanasković može da kaže da joj nije poznato šta je ta kompanija planirala sa radnicima u prelaznom periodu dok traju pripreme za početak proizvodnje električnog vozila 2024. godine.

“Nikome nije jasno šta se planira u kragujevačkom FIAT-u, mnogi su igrači bez dometa, jedino Vučić zna šta je u ugovoru”, rekao je Mihajlović.

On je ranije rekao da bi fabrika u svakom trenutku trebalo da ima 3.200 zaposlenih, ali da nema informaciju da li se poštuje ta odredba iz ugovora.

Istakao je da bi FIAT po zakonu morao da plaća radnike za vreme odsustva sa posla zbog pripreme proizvodnje novog vozila, ali da u Srbiji nema zakona.

Podsežamo, poslovodstvo FIAT-a u Kragujevcu obavestilo je radnike da zbog pripreme proizvodnje novog vozila fabrika neće raditi do 2024. godine i da mogu da biraju jednu od dve opcije, otpremnine ili odlazak u inostranstvo u jednu od četiri fabrike te kompanije u Češkoj, Poljskoj, Nemačkoj ili Italiji.

1 KOMENTAR

Ostavi komentar

Unesite vaš komentar!
Unesite vaše ime