Sindikat FCA Srbija zatražio pomoć države

- -
5

Na sastanku rukovodstva Samostalnog sindikata kompanije FIAT Krajsler automobili Srbija sa premijerkom Anom Brnabić izneti su problemi zaposlenih usled smanjenja proizvodnje i povećanog upućivanja zaposlenih na plaćeno odsustvo, sa platama od 65 odsto u odnosu na pune zarade.

Sindikat kragujevačkog FIAT-a je, kako javljaju beogradski mediji, od premijerke, kao predstavnika države koja je vlasnik trećine kompanije FCA Srbija, zatražio da finansijski pomogne radnicima, kako bi bezbolnije podneli najavljene prinudne odmore i smanjenje plata.

Uz to, menadžment FCA Srbija, nedavno je od Vlade Srbije, odnosno Ministarstva za rad, zapošljavanje i socijalnu politiku zatražio saglasnost da zaposeni u toj kompaniji, pored 45 zakonom predviđenih, na plaćeno odsutvo mogu da budu poslati i dodatni broj dana do kraja godine.

Ukoliko resorno ministarstvo to dozvoli, a gotovo je izvesno da neće moći da natera FIAT da, usled sve slabije prodaje kragujevačkog modela 500L posluje sa gubitkom, to znači da će, uz avgustovski tronedeljni kolektivni godišnji odmor i činjenicu da je do sada iskorićnemo 30-tak od 45 zakonom dozvoljenih neradnih dana u jednoj kalendarskoj godini zaposleni u kragujevačkoj fabrici veći deo druge polovine 2019. da provedu van radnih mesta sa platama koje će za 35 posto da im budu manje nego kada redovno rade.

Sve učestaliji proizvodni zastoji, logično, izazivaju sve veću bojazan kod zaposlenih u FCA za svoju, ali i budćnost fabrike. Radnicima na traci ništa, naime, ne znače procene analitičara da FIAT, koji je u kragujevačku fabriku uložio više od milijardu evra, sigurno neće da ode iz Srbije, ako oni vide da fabrika sve manje radi, da su im plate, od kojih mnogi školuju decu, plaćaju račune i otplaćuju kredite, sve manje, zbog nerada proizvodnih i montažnih linija.

U ništa boljoj poziciji nisu ni dobavljačke kompanije, koje su svoje prooizvodne pogone izgradile u Kragujevcu. I te fabrike i njihovi radnici, najvećim delom, dele sudbinu FCA Srbija.

Situaciju dodatno pogoršava to što top menadžment Grupacije FIAT Krajsler automobili još uvek ne saopštava investicionoi plan za Srbiju, sa informacijom o novom ili još jednom modelu za kragujevačku fabriku. Taj plan je, prema nezvaničnim informacijama, Vladi Srbije i zaposlenima u kragujevačkom FIAT-u trebalo da bude saopšten još početkom godine, zatim sredinom apriila, pa do polovine maja, ali se to, ipak, nije dogodilo.

Mediji spekulišu da najavljena integracija FIAT Krajslera I francuskog Renoa može da bude dobra vest I za kragujevačku fabriku koja će, kako se procenjuje, u tom slučaju najverovatnije brže da dođe do novog modela, čija proizvoidnja bi trebalo da obezbedi punu zaposlenost radnika, možda i nova zapošljavanja Ali, ta integracija, ukoliko do nje dodje, postupak je koji će, prema procenama stranih medija, da potraje više od godinu dana.

5 Komentara

  1. Zašto bi FIAT činio bilo kakve ustupke našoj vladi kada je ta ista vlada za nabavku službenih vozila za policiju, i ne samo policiju, favorizovala, i dalje favorizuje, Škodu? Otvoreno nam šalju poruku, ako nam za državne službe više odgovara Škoda neka nam Škoda da više posla i novi model.

  2. Skoda je bila jeftinija i pobedila je na tenderu, a Fiat je vec dobio mnogo vise novca kroz subvencije od drzave, pa vam pitanje nije na mestu.

  3. Prvo pitanje, odakle Vam informacija da je Škoda bila jeftinija kada niko, čak ni novinari, ne može da vidi tenderske dokumentaciju? Zato što je premijerka tako rekla? Čak ni ona to nije rekla. Druga stvar, ako je država vlasnik 30% kapitala u fabrici u Kragujevcu što bi značilo da je FIAT u startu znatno jeftiniji u startu, a pošto su 500L i Rapid cenovno slični znači da je FIAT u prednosti. I sama premijerka je rekla da je prožla najbolja ponuda za ŠKODU, ne za auto. Što se toga koliko je ko dobio, drugi strani investitori dobijaju mnogo više pa se predsednik hvali da ON otvara fabrike.

  4. Upravljanje državom se svodi na donošenje Zakona i ODLUKA. Naravno da je moguće doneti Odluku za nabavku vozila koja se proizvode na teritoriji Republike Srbije ili Lex Specijalis u ya[titi interesa privrede dr\ave, ali u tom slučaju nemački proizvodjač koji ugardjuje motore u ŠKODU neće imati promet a i pošteno FIAT proizvodi vozila koja nisu za naše tržište niti potrebe i oni su tu samo ybog svojih a ne na[ih interesa. Niti 500 može u MUP niti FIAT planira da proizvodi nižu srednju klasu u Srbiji. Naravno sve je naopako baš, kao što je NEMOGUĆE I POTPUNO POGREŠNO da država pored fabrike AUTOMOBILA odluči da autoput koji povezuje dva koridora 10 i 11 ne ide tom trasom nego od Kruševca preko Kraljeva do Čačka. Time je uradjena pokazna vežba da su političari u Kragujevcu NAJNIŽE KLASE i da treba da sačekaju svoj red, a tada će po svoj prilici i prestati FINANISRANJE U PUTNU MREŽU koja se dešava sada i koja se neće skoro ponoviti. Verko pod hitno da pokrene grad ali da poyove najbolje iz svih struka da mu sede u Gradskom Veću a ne kao sad da je uVeću gomila drugarića poltrona i poslušnika i nikog sa iskustvom i znanjem sem u vodjenju kafića kao pola Gradskog Veća u ovoj postavcu !!!

  5. Fiat 500L ni u čemu ne zaostaje za Škodom, ni u kvalitetu automobila, ni kvalitetu motora tako da nije potrebno donositi nikakav poseban zakon već samo prestati da se u tenferskim uslovima favorizuju vozila marke Škoda. Što se gradskog veća tiče, većina je bila u veću i kod Verka

Odgovorite