Plakati pozivaju: Ogrebi Fiat 500L

- -
5

ogrebi fiatPlakati koji pozivaju na novo grebanje automobila u „Fiatovoj” fabrici izlepljeni su u noći između nedelje i ponedeljka po Kragujevcu. Na plakatu se ne navodi ko poziva na ovakav postupak.Napisano je i da su “radni uslovi u ‘Fijatovoj‘ fabrici loši“, da „sindikati i mendžment sarađuje na štetu radnika“…

Jedan broj automobila je na montažnoj traci oštećen pre deset dana, kada je neko od radnika šrafcigerom izgrebao boju i navodno pisao skaredne poruke nekome od šefova.

Predsednik Samostalnog sindikata u FAS Zoran Marković kaže da se plakati sa pozivima na grebanje nisu pojavili u fabrici.

– Nekome je očigledno posao da pravi haos, i da pokvari ovo što sada radimo. Uslovi rada u FAS-u su odlični, a plate redovne – kaže Marković.

– U poslednjih desetak dana smo poplavljeni lažima. Pričalo se o velikom broju oštećenih automobila, a to nije tačno. Pričalo se da su radnici tukli šefa iz italije, i da je on zbog batina završio u bolnici. I to su bile laži. Nekome je očigledno posao da pravi haos, i da sa strane gleda da pokvari ovo što sada radimo. Uslovi rada u „Fijat automobili Srbija“ su odlični, plate su redovne. Radnici su u toplom, zaštita je na najvišem nivou, rade u najmodernijoj svetskoj fabrici. Svaki radnik može da preko sindikata ili menadžementa iznese problem, čak i anonimno, i za to neće trpeti nikakve sankcije, kaže Marković.

Kako je za BLIC izjavio Nebojša Zdravković, zamenik gradonačelnika Kragujevca, „nije jasno kome normalnom može da smeta Fijat“.

– Investicija je 1,1 milijarde evra, u samoj fabrici automobila je sada zaposleno 2.500 ljudi, a do kraja sledeće godine će posao da dobije još 1.400 radnika. U kooperantima radi sada 2.000 radnika. Plan je da ukupno bude uposleno 10.000 radnika koji su vezani direktno za Fijat i industriju automobila. Izvoz Fijata je 1,5 milijardi evra, a zaboravlja se da će, po ugovoru, iz Srbije u fabrike Fijata, širom sveta, biti plasirano 5 odsto svih delova koje ova kompanija koristi, i da će samo taj izvoz da vredi još milijardu evra. Ako nekome smeta takav posao, i investicija koja je najveća u Srbiji za poslednjih 40 godina, neka se dobro zapita šta radi – kaže Zdravković.

Izvor, foto: Blic, N.R, B.K

 

5 Komentara

  1. “Uslovi rada u „Fijat automobili Srbija“ su odlični, plate su redovne. Radnici su u toplom, zaštita je na najvišem nivou, rade u najmodernijoj svetskoj fabrici.” slatko se nasmejah ovome… Šta je sa nekoliko smrtnih slučajeva, završavanjem radnika u hitnoj, teranje na rad mnogo više nego što je radno vreme i sl… (prenaporan rad-više sati nego što treba)? Samo kada se njima učini neka nepravda-onda se digne trka-frka. Volim što je FIAT tu ali Srbin mora da se isključi iz upravljanja radom jer smo poznati po svom radu- Još uvek se taj prekovremeni rad krije od stranaca da ne bi oni preuzeli odgovornost za to a mi lepo skidamo kajmak i upošljavamo politiku u sve to a naravno što reče čika Velja -mi ne umemo da kraduckamo :) pa lepo i to uspevamo polako ali sigurno. Da ne bi došlo do propadanja i širenja korupcije, politike-zamolio bih ljude da se uozbilje i da rade kao da rade u ” najmodernijoj svetskoj fabrici.” ;)

  2. a plate sto su 30000 a ne 40000 kao sto se prica??dzabe evropska fabrika kad plate africke….i radi se krvavo za te pare…pitajte ljude koji rade u fabrici.sve ce biti jasno…

  3. Naravno da nije tacno , plate jesu redovne i uslovi jesu odlicni , ko nije navikao da radi niko ga ne tera!!!!

  4. Осим ових плаката који су слика “црног хумора”, црњег да не може бити, појавише се и плакати “Скоцкајмо Крагујевац”. Волела бих да неко служби за промоцију, или како год се то звало, актуелне власти скрене пажњу да су им слогани посве погрешни, да не кажем на ивици памети. С-коцка-ти, реч која асоцира не на сређивање, већ на растурање, реч из неформалног говора, покупљена из разговора “преко плота”, реч која више говори о онима који је користе, него што би требало ког да “прозове” на позитивно размишљање. Имам утисак да је компас изгубљен. Под хитно послати оне који немају повез преко очи ју да га траже

  5. U kooperantskim firmama je mnogo gore,plate su mnogo manje,a radi se mnogo vise nego sto se radi u fiat/u.Vecina radnika radi po ugovoru o privremenim i povremenim poslovima preko raznih agencija za zaposljavanje,takve ugovore potpisuju samo ugostiteljski radnici ili radnici za sezonske poslove.Taj ugovor ne sme da traje duze od 120 radnih dana,cim se zavrsi 120 dana,oni daju otkaz i zaposljavaju nove radnike po tom ugovoru.Jos jedna stvar,u Turskoj narod protestvuje zbog 600 posecenih stabala,u Srbiji cene rastu svakog dana,vece nego u EU a plate minimalne,jedva se zivi,a narod cuti,nazalost,ovde nikad nece biti bolje!

Odgovorite