Novi model FIAT-a biće predstavljen na Salonu u Ženevi

- -
0

Novi model iz kragujevačkog FIAT-a, „đardinijera“, počeće da se prodaje 2022. ili najkasnije 2023. godine, a debitovaće na Salonu automobila u Ženevi 2021, objavili su italijanski mediji.

Dugo najavljivani model iz Kragujevca, koji će zameniti „500L“, trebalo bi da se pojave u prodaji za dve godine, a zvanična prezentacija zakazana je za godinu dana ranije, na jednoj od najvećih automobilskih smotri na svetu, Salonu automobila u Ženevi, tvrde specijalizovani automobilski časopisi iz Italije.

Kako navode, Pjetro Gorlije, prvi čovek FIAT Krajslera u Evropi, trebalo bi da obelodani plan rada za evropske fabrike ovog automobilskog giganta.

Radi se o modelu „đardinijera“ koji bi, kako navode italijanski mediji, trebalo da bude dug između 4,2 i 4,3 metra i da ima petora vrata. On bi tako pokrio dva automobilska segmenta, B segment, u kojem je FIAT nekad bio veoma zapažen, a danas praktično nema takav model posle prestanka proizvodnje „grande punta“ i još ranije jednog od najpopularnijih modela, „punto“, koji se takođe proizvodio u Kragujevcu.

Međutim, svojom dužinom, a kako je predviđeno da jedan od aduta „đardinijere“ bude i prostrana kabina, FIAT bi tim modelom faktički pokrio i C, takozvani „golf“ segment u koji spadaju automobili srednje veličine.

Radi se o modelu koji tek treba da se pojavi, a zasnovan je na najbolje prodavanom modelu italijansko-američke korporacije, „FIAT 500“. Taj novi model najavljen je prošle godine, kada je predstavljen petogodišnji plan rada korporacije.

Prema zasad dostupnim informacijama, „đardinjera“ bila bi produžena verzija „FIAT 500“, sa mestima za pet putnika i nešto većim prtljažnikom.
Budući da se očekuje velika tražnja za ovakvim modelom, time bi i kapaciteti kragujevačke fabrike bili značajno popunjeni. Naime, kapacitet fabrike u Šumadiji projektovan je na čak 200.000 vozila godišnje.

Italijanski mediji objavili su da je FIAT u prošloj godini prodao više od 61.000 komada modela 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu, pozivajući se na specijalizovane sajtove koji prate auto-industriju, ali zvanične potvrde za to nema.

Kragujevačka fabrika trenutno radi tako da ne proizvodi vozila za lager, već samo koliko ima potražnje, pa je u proteklih godinu dana bilo nekoliko prekida proizvodnje.

Nova „đardinijera“, prema pisanju italijanskih medija, biće zasnovana na Pežoovoj CMP platformi, pa bi to mogao da bude jedan od prvih pozitivnih rezultata u spajanju FIAT Krajslera i Pežo Sitroena. Ova platforma omogućava i električnu verziju, budući da je imaju svi modeli zasnovani na ovoj platformi. Tako italijanski mediji navode i da će „đardinijera“ imati dizel, benzinski, ali i elektro-motor.

Kako italijanski mediji potvrđuju, pored „đardinijere“ u Kragujevcu bi mogao da se proizvodi i terenac B segmenta, uvećana „panda cross“. Kako je ranije najavljeno, proizvodnja tog terenca mogla bi da počne već krajem ove godine.

Nema komentara

Odgovorite