Nikolić i Udovički: Racionalizacija javnog sektora u cilju optimizacije

- -
5

radomir nikolic kori udovicki

Prezentacija zakona koji su u pripremi i proceduri, predlozi, sugestije i problemi na terenu, bili su tema sastanka koji je u sedištu Šumadijskog upravnog okruga organizovan sa potpredsednikom Vlade Srbije i ministrom državne uprave i lokalne samouprave, Kori Udovički.

– Rukovodstva svih opština Šumadije ozbiljno prisutpaju realizaciji zadataka koji su pred nama i najviše smo razgovarali o prvoj fazi programa optimizacije koji bi trebalo da modenizuje Srbiju – rekla je tom prilikom u obraćanju medijima Kori Udovički. – U ovom trenutku javna uprava u Srbiji, sa blizu 500.000 zaposlenih na neodređeno i određeno vreme, služi sama sebi, iako sa manje sredstava možemo da pružimo bolju uslugu građanima na mnogo fleksibilniji način. Javnost ne treba da brine da ćemo bilo šta raditi na prepad, niti da o tome neće biti obavešteni, ali dok se ne utvrde okviri za smanjenje broja zaposlenih, o tome nećemo govoriti. Dobra je vest da su stvari krenule mnogo bolje nego što se očekivalo. Vidimo ozbiljne mogućnosti za unapređenje rada i za uštedu bez prinudnog odvajanja bilo koga.

Gradonačelnik Radomir Nikolić istakao je da je Kragujevac možda preduhitrio nadležno ministarstvo, s obzirom na to se u proces racionalizacije i optimizacije ušlo mnogo ranije zbog nedostataka finansijskih sredstava.

– Mi smo u ovaj proces ušli krajem 2014. godine i neće nam biti veliki problem da se prilagodimo svemu što nam kroz nova zakonska rešenja bude nametnuto. Podržavamo sve ideje i napore resornog ministarstva. Naša je ideja, takođe, da lokalna samouprava treba da poboljšava kvalitet života građana i da u tom pravcu treba da se razmišlja kada je reč o trošenju sredstava iz gradske kase, jer lokalna samouprava ne bi terbalo da bude glavni poslodavac u gradovima i opštinama. Mnogo je bolje i kvalitetnije potrošiti sredstva u poboljšanje infrastrukture ili u izradu industrijskih zona gde bi se ljudi zapošljavali u realnom sektoru – rekao je Nikolić.

Nikolić je to potkrepio podacima da su dospele obaveze krajem 2014. godine od preko tri milijarde, zahvaljujući domaćinskom ponašanju, već 6. aprila bile umanjenje za 435 miliona dinara.

– Za tri meseca uspeli smo da uštedimo više od jednomesečnog budžeta. Pored toga, odlukom odbornika Skupštine grada, nismo produžili ugovore zaposlenima na određeno vreme i zaposlenima na privremeno poverenim poslovima. U trenutku donošenja odluke, Kragujevac je imao preko 800 zaposlenih u Gradskoj upravi, iako je prema standardima EU u odnosu na broj stanovnika, optimalan broj 200 radnika –kazao je Nikolić.

On je dodao da procesi rada nisu modernizovani, tako da je nemoguć imati broj zaposlenih kao u savremenim državnim upravama.

– U svakom slučaju doneli smo i donosićemo odluke kakve budemo morali zbog toga što nema novca za finansiranje tolikog broja zaposlenih. U isto vreme ako uštedite na toj strani ostaće vam dovoljno novca da ulažete u infrasturkturu, u sve ono što poboljšava kvalitet života i što privlači nove investicije u Kragujevac. Time pokazujemo ozbiljnost i nastavićemo tako i dalje da radimo, jer su naši viškovi ogromni, a preduzeća nisu optimizovana. U „Vodovodu“ radi oko 750 zaposlenih. Na godišnjem nivou „Vodovod“ potroši, po mojoj proceni, tri miliona evra samo na višak zaposlenih. Mislim da to trošenje para mora da stane. Nije ovo nikakva politička priča, na ta mesta ne dovodimo nove ljude, za šest meseci vlasti nijedno novo lice nije zaposleno u Gradskoj upravi, tu nema partijskog zapošljavanja, ovo je bukvalno racionalizacija u cilju optimizacije. Mislim da je to jedini mogući put za grad Kragujevac ako mislimo da se okrenemo ljudima, njihovim potrebama i poboljšanju kvaliteta života – zaključio je Nikolić.

5 Komentara

  1. Očigledno je da je prethodna gradska vlast doživljavala gradsku upravu kao mesto za uhlebljenje zaslužnih partijskih kadrova, tako da je to razlog zašto je u upravi grada bilo 800 zaposlenih, što je daleko iznad potreba grada kao što je Kragujevac

    • Slazem se da su drasticne i rigorozne mere potrebne kako bi se izaslo iz krize ali kako… otpustiti one koji nemaju fakultete a rade u gradskoj kuci, vodovodu, cistoci, elektrosumadiji i slico. MOMENTALNO otpustiti i smanjiti plate preko 100 000 u ovim preduzecima i ETO RESENJA. Zivecemo svi bolje.

      • Imam fakultet, radim u vodovodu, a plata mi je 40 000, a rukovodioci sektora u vodovodu imaju 50, tako da ti to sa platom od 100 000 odmah pada u vodu. Tolike plate imaju samo tamo gde su SNSi ljudi, u EPS-u i Postama Srbije. Druga stvar, kako to otpustiti one koji nemaju fakultet? Ko ce da radi na bageru u vodovodu, ko ce da kupi smece po ulici, ko ce da kosi kanale i ostale komunalne poslove da obavlja? Ljudi sa fakultetom mozda? Jedino resenje za ,,bolji zivot” su investicije, tj dolazak investitora, kakvi su Fiat, Jura i RAP i slicni. Jbg

Odgovorite