Modernizacija pruge Kragujevac – Batočina – Lapovo

- -
1

Modernizacija_pruge_Kragujevac_Batocina_Lapovo_VDirektor ogranka češke kompanije OHL ŽS za Srbiju Milan Pavić i predstavnici lokalnih samouprava Kragujevca, Batočine i Lapova potpisali su danas Memorandum o saradnji čiji je cilj investiranje u modernizaciju železničke pruge od Kragujevca preko Batočine i Lapova do Koridora 10.

Reč je o izuzetno značajnom projektu za Kragujevac, iako je dužina pruge svega 30 kilometara, ta deonica je u relativno lošem stanju – kazao je Nebojša Zdravković zamenik gradonačelnika Kragujevca. Imajući u vidu da radovi na završetku puta prvog reda Kragujevac – Lapovo teku sporo, a da FIAT automobili Srbija vozila transportuju isključivo železnicom, odlučili smo da prihvatimo ponudu kompanije iz Brna, jer je zahvaljujući saradnji sa Južnomoravskom regijom Republike Češke ovde realizovan veliki broj izuzetno značajnih projekata. Na toj deonici, iako odavno postoji projekat za modernizaciju odnosno elektrifikaciju pruge, zbog nedostatka sredstava Železnice Srbije nisu bile u prilici da projekat realizuju. Neophodno je da se taj pravac modernizuje u smislu ispunjenja bezbedonosnih standarda, da se prema zahtevu FIAT – a automatizuju četiri putna prelaza i izvrši elektrifikacija. U ovom trenutku najveća dozvoljena brzina je 40 km na sat. Pruga je od velikog značaja, jer trećina srpskog izvoza ide iz Kragujevca i ovog regiona i zbog toga što nije završena deonica puta kroz Batočinu do Koridora 10, FIAT najveći deo svoje proizvodnje transportuje železnicom. Očekujemo, rekao je Zdravković, da ćemo imati podršku Vlade Srbije da se ovaj Memorandum pretoči u ugovor po sličnom principu kao što je rađen most Zemun – Borča.

Od modernizacije pruge mnogo očekuju i u opštini Batočina jer prema rečima predsednika opštine Radiše Miloševića, Batočina je u kulturnom, ekonomskom i bilo kom drugom smislu vezana za centar Šumadije, za grad Kragujevac. Modernizacija pruge predstavlja dug prema FIAT – u, ali će i naša opština imati bolju saobraćajnu vezu, moći će ekonomski da se poveže sa Kragujevcem, a Kragujevac će preko Batočine izaći na Koridor 10.

Opština Lapovo je na Koridoru 10 treći železnički čvor u Srbiji, po veličini i po protoku robe. Za Lapovo će, istakao je predsednik opštine Nebojša Miletić, biti od velikog značaja jer će se skratiti vreme vožnje, ubrzati protok robe i stvoriti bolja klima za investiore u Lapovu.

Kompanija OHL ŽS iz Brna se bavi izgradnjom i remontima železničkih pruga na inostranim tržištima, a za nas je vrlo važno što imamo finansijsku podršku Češke exportne banke za ovakve projekte, kazao je direktor ogranka za Srbiju Milan Pavić. Predviđeno je da 50 posto poslova i opreme odradi naša, a 50 posto domaća kompanija. To je vrlo važno za Srbiju, jer s jedne strane dobija moderan železnički koridor koji je izuzetno važan zbog razvoja i obnove automobilske i ostale industrije u Kragujevcu. Važno je i za nas što možemo da nastavimo aktivnosti, jer smo mi već godinama prisutni u Srbiji. Nadamo se da ćemo se pojaviti i na Koridoru 10 na relaciji Niš -Dimitrovgrad.

Inače, današnjem potpisivanju Memoranduma prisustvovali su Slađan Radovanović pomoćnik gradonačelnika za regionalnu i međuregionalnu saradnju i Aleksandar Nalepka iz Kancelarije Južnomoravske regije u Kragujevcu, koji su neporedno bili uključeni u pripremu ovog projekta, za čiju bi realizaciju prema nekim ranijim procenama u zavisnosti od radova bilo potrebno deset odnosno 20 miliona evra.

1 komentar

  1. Za koliko ce vreme putovanja biti skraceno, da li ce da se elektrificira pruga, koja ce kasnije biti prosecna brzina…. Sve su to pitanja koja kvazi novinari ne postavljaju a clanak pisu. P.S. A najvise vozila se izvozi preko BARA a to znaci da je i deonaca KG KV itekako bitna. Ali niko ne postavlja pitanja.

Odgovorite