Kragujevac van mreže auto-puteva, ostaje i bez “Šumadijskog koridora”

- -
3

Puput nedavno otvorenog auto-puta “Miloš Veliki”, dela Koridora 11, sudeći po najavana iz vrha vlasti i “Šumadijski koridor neće na svojoj trasi imati Kragujevac.

Kako je prilikom otvaranja deonice auto-puta od Obrenovca do Ljiga rekao predsednik Srbije Aleksandar Vučić uskoro bi trebalo da počne izgradnja i Šumadijskog koridora, koji će se, kako je rekao, zvati “Vožd Karađorđe”.

“Danas smo doneli odluku da krenemo u pripremnu izradu projektne dokumentacije za izgradnju autoputa “Vožd Karađorđe” i brze saobraćajnice koja treba da ide u ipsilon kraku od Mladenovca do Aranđelovca, od Topole do Rače, Svilajnca do Despotovca i Bora”, rekao je predsednik Srbije.

Sudeće po toj najavi već na prvi pogled očigledno je da će i ta trasa ostati bez industrijskog, univerzitetskog, administrativnog i zdravstvenog centra kojem gravitira više od dva miliona ljudi iz centralne i zapadne Srbije – Kragujevca.

Javno nije poznat razlog zašto Kragujevac poslednjih godina zaobilaze značajnije investicije, ali je evidentno da polako osataje bez bitnih obeležja grada i postaje saobraćajno odsečen od ostatka Srbije.

Razlog za takav odnos centralne vlasti prema Kragujevcu mnogi vide u međusobnim odnosima predsednika Vučića i familije Nikolić, bivšeg predsednika Tomislava, te Radomira, aktuelnog gradonačelnika.

Dnevni list “Danas” piše da se pretpostavlja da to može da bude jedan od razloga.

“U proleće 2012., naime, vlast za Srpsku naprednu stranku, pobedom na predsedničkim izborima ( nad Borisom Tadićem), osvojio je Tomislav Nikolić, a ne Aleksandar Vučić, koji je docnije tu Nikolićevu pobedu iskoristio da polako preuzima i definitivno preuzme apslotnu vlast u Srbiji. No, to je tek hipoteza, a šta je stvarni razlog odnosa Vučića prema”dinastiji Nikolić”, (in)direktno i prema Kragujevcu kojeg, u Vučićevo vreme posebno zaobilaze svi važni infrastukturni projekti, i to u meri da je postao “crna rupa” na saobraćajnoj mapi Srbije i jugoistočne Evrope, ne zna se. Ta dilema, u stvari, sve ozbiljnije zalazi domen patologije”, piše “Danas”.

Begradski list piše da tako eksluzivnom voljom Aleksandra Vučića, uz sasluženje potpredsednice Vlade i resorne ministarke Zorane Mihajlović, Kragujevac zaobilaze moderne saobraćajnice, ali i drugi važni infrastrukturni projekti.

“Ima li većeg licemerja nego najavljivati izgradnju Šumarijskg koridora koji ne prolazi pored Kragujevca, šumadijske i prve srpske prestonice, koja je još uvek, sa FIAT-om (najverovatnije i Renoom), Simensom i Vaker Nojsenom, Manjeti Marelijem , Sidžitom, Jang Fengom, te “Zastava oružjem” i “Formom ideale”, kao i drugim inostranim i domaćim kompanijama , najznačajninji industrijski centar Srbije. Kakva se poruka, infrastrukturnom marginalizacijom Kragujevca, šalje FIAT Krajselru koji koji konačno najavljuje skorašnji početak proizvodnje još jednog modela u kragujevačkoj fabrici te grupacije, ili SIMENSU koji, prema oficijelnoj najavi, u februaru naredne godine treba da počne proizvodnju tramvaja u novosagrađenim pogonima nadomak Kragujevca”, piše “Danas”.

Uz sve to trebalo bi dodati i da se jedina veza Kragujevca sa Koridorom 10, put ka Batočini, već godinama ne završava, kao i da ni jedna od dve planirane obilaznice nije ni započeta.

3 Komentara

  1. Tako treba!
    “Doso nas covek” kako kazu mnogi Kragujevcani e pa trazili ste gledajte. Nas covek zgrce bogatstvo, sagradio sebi mauzolej itd a Kragujevac sistematski unistava.

  2. Sve je ovo tacno, samo sto se Fiata tice par podataka: Koliko je poslovno „uspešna” državna politika vidi se po tome kako međunarodna agencija „Bloomberg” tržišnu vrednost FCAS-a procenjuje na 943,24 miliona dolara, što je daleko manje od „subvenncija” koje je do sada davala Srbija! Ako uzmemo u obzir da je do danas Srbija u FCAS uložila milijardu evra da bi oko 2.500 radnika dobilo posao, onda je za svako radno mesto plaćeno 400.000 evra. Šta bi sve postigli isti ti radnici da im je država toliko para poklonila za privatni biznis ili poljoprivredne radove? Toliko o tome

Odgovorite