Još 500 radnika za “fiću”

- -
0

FIAT 500lZbog povećane tražnje za automobilom 500L i nedavno uvedene treće smene, u fabrici Fiat automobili Srbija za dva meseca zaposlilo se više od 500 radnika.

Više zaposlenih nego ranije je i u pogonu Karoserije, gde je od početka proizvodnje 500L instalirano 330 savreman robota, kao i kontrolera koji njime upravljaju.

“U Karoseriji trenutno imamo 750 radnika, a u celoj fabrici umesto oko 2.500, koliko je bilo donedavno, sada radi 3.000, i to uglavnom mladih ljudi koji su prepoznali da je FAS vodeća u automobilskoj industriji”, rekao je menadžer pogona “Karoserija” Miroslav Iskrenović.

On je istakao da su radnici, pre svega proizvodni, kako bi rukovali najsavremenijom opremom, više od milion sati proveli na raznim obukama, kako u pogonima ‘Fiat automobili Srbija’ u Kragujevcu, tako i u FIAT-ovim fabrikama u inostranstvu.

Rad u tri smene od po osam sati, pet dana u sedmici, uveden je u pogonima Karoserija, Lakirnica i Preseraj, dok će u Montaži treća smena biti uvedena 22. aprila. Ovoj fabrici, koja je povećala obim proizvodnje, mnogo bi značilo da država što pre realizuje svoju obavezu i izmesti staru gradsku trafostanicu iz fabričkog kruga, ističe Iskrenović.

“Kako u samom pogonu tako i izvan ima još stvari koje treba uraditi u cilju poboljšanja organizacije rada i povećanja produktivnosti. Takođe, treba izmestiti i staru gradsku trafostanicu, kako bismo napravili nove magacine uz Karoseriju. To je za nas veoma važno, jer bi na taj način pojednostavili logističke tokove materijala u samoj fabrici, a time bismo i uštedeli na materijalu“, navodi Iskrenović.

Naglašavajući da je u martu počela proizvodnja za britansko tržišta a ovog meseca i za američko, on navodi da se dnevno proizvodi 500 automobila raznih verzija 500L, i podseća da će od zahteva tržišta zavisiti i ovogodišnji izvoz.

“Trenutno instalirana oprema u pogonu Karoserije je za proizvodnju 30 jedinica na sat. Plan za ovu godinu je proizvodnja od 110.000 do 150.000 i zavisiće od potražnje na domaćem i svetskom tržištu, ali i realizaciji bescarinskog aranžama sa Rusijom, odnosno zahteva tog tržišta“, kaže Iskrenović.

Istakavši da je fabrika automobila u Kragujevcu najsavremenija fabrika u Evropi, Iskrenović navodi da se na instaliranoj opremi može proizvoditi četiri različita modela automobila, uz minimalne izmene, odnosno izmene pojedinih alata.

Automobil FIAT 500L , koji se proizvodi samo u Kragujevcu, izvozi se u Italiju, Francusku, Španiju, Nemačku, Mađarsku i zemlje bivše Jugoslavije. Krajem maja prvih 3.000 automobila 500L u dve verzije sa manuelnim i automatskim menjačem, krenuće brodom u SAD.

Nema komentara

Odgovorite