URS: Turizam – razvojna šansa grada

- -
3

URS Turizam – razvojna šansa gradaIzrada Strategije razvoja turizma Kragujevca kao okosnice budućeg razvoja turizma, za Ujedinjene regione Srbije predstavlja jedan strateški dokument, koji će biti usklađen sa međunarodnim standardima i evidentiranim turističkim potencijalima Miloševe prestonice.

Ujedinjeni regioni Srbije su oduvek zagovarali privredni razvoj zemlje kao osnovni preduslov boljeg života građana Srbije,a preduslov boljeg života je otvaranje novih radnih mesta, zapošljavanje i samim tim rast životnog standarda stanovništva. Grad Kragujevac predstavlja pravi primer rezultata takve politike.
Činjenica je da smo od potpisivanja Ugovora sa Fijatom, odnosno od osnivanja italijansko-srpske fabrike automobila u Kragujevcu beležili kontinuiran rast privredne aktivnosti u većini segmenata, a svakako jedan od najvećih pomaka zabeležen je i u oblasti turizma, a broj gostiju i sve veća popunjenost smeštajnih kapaciteta to potvrđuje, istakla je Snežana Milisavljević, član Tima za privredu
„Primera radi ukupan broj turista u Kragujevcu u 2012. godini iznosio je 36.361, a ostvareno je 117.469 noćenja. Domaći gosti činili su oko 43%, dok je učešće stranih gostiju oko 57%. U odnosu na isti period 2011. godine, broj turista uvećan je za oko 19%, a broj noćenja uvećan je oko 39%. Broj domaćih gostiju u odnosu na prošlu godinu smanjen je za 7,5 %, dok je broj stranih turista povećan za 50 %. Najveći broj stranih gostiju je iz Italije (11.084) što čini oko 53% i oni su ostvarili su 55.124 noćenja (66%). Drugi po redu su turisti iz Bosne i Hercegovine, a treći iz Slovenije.“
Dakle, poslovni turizam je u ekspanziji, ali ne treba zaboraviti ni kongresni, manifestacioni, sportski i druge grane turizma.
Ujedinjeni regioni Srbije poseban akcenat stavljaju na razvoj seoskog turizma. O prirodnim bogatstvima šumadijskih predela ne treba trošiti reči, ali u narednom periodu svakako treba govoriti o korišćenju tih resursa u svrhu ubrzanog ekonomskog razvoja Šumadije. Cilj Ujedinjenih regiona Srbije jeste da se maksimalno iskoriste svi resursi kako bi naši građani od toga imali direktne koristi, a naša sela oživela.
Kada govorimo o planovima, neophodno je istaći da postoji još dosta stvari koje treba pokrenuti. Jedan od najbitnijih je svakako izrada Strategije razvoja turizma Kragujevca na čemu će Ujedinjeni regioni Srbije insistirati u narednom periodu. Naš plan je da ovaj strateški dokument bude jako operativan, a ne mrtvo slovo na papiru. On treba da bude okosnica budućeg razvoja turizma u Kragujevcu, u narednim godinama. Dakle, Strategija treba da bude usklađena sa međunardnim standardima i evidentiranim turističkim potencijalima nekadašnje Miloševe prestonice. Cilj je da izrada Strategije razvoja turizma Kragujevca započne u ovoj godini, i da sam tekst uđe u skupštinsku proceduru krajem ove, ili početkom sledeće godine, dodala je Snežana Milosavljević
Kragujevac nema i nije do sada imao Strategiju razvoja turizma, ali su planovi u ovoj oblasti kompatibilni sa već postojećim strateškim dokumentima, poput Strategije održivog razvoja Grada Kragujevca ili Strategije integralnog urbanog razvoja. Nama je ovaj dokument potreban jer treba da bude izvor informacija za buduće aktivnosti u sektoru turizma.
Ujedinjeni regioni Srbije će u skladu sa preporukama i konstatcijama međunarodne stručne javnosti, da su poljoprivreda i turizam razvojne šanse Srbije, a samim tim i Šumadije i Kragujevca, još veću pažnju u narednom periodu posvetiti ovoj grani privrede.

3 Komentara

  1. zena ne razlikuje poslovna nocenja od turizma…gde su dosli turisti? koji su to turisti i sta ste im pruzili? kakva su mesta posecivali? kakvu ponudu imate? ajde, bre…l****** spikerka…

Odgovorite