DS: Strategija razvoja saobraćaja 2012 -2022. godine bez odgovora na suštinska pitanja

- -
1

demokratska_strankaAnalizirajući „Strategiju razvoja saobraćaja grada Kragujevca od 2012-2022 godine“, Demokratska stranka prihvata samo odluku Programa podrške opštinama IPA 2007, koji finansira Evropska unija, da podrži izradu jednog od najakutnijih dokumenta za Kragujevac. Na žalost, odobrena sredstva i podrška nisu opravdala svrhu finansiranja, jer pojedini segmenti same Strategije imaju ponižavajući pristup problemima, a akcioni plan predstavlja delimičan spisak potreba koje aktuelna vlast nema nameru da realizuje.

Na osnovu poglavlja Strategije koja se bave analizom postojećeg stanja u oblasti saobraćaja, uočljivo je da ona predstavljaju nepovezani skup raznih dokumenata koji imaju zastarele podatke, što ne daje realnu sliku postojećeg stanja, kao što su podaci o demografiji, broju vozila, opterećenost saobraćajnih tokova itd, a potrebni su za proces planiranja. Koncept pukog zadovoljavanja forme je suprotan postavljenom cilju da se na osnovu utvrđivanja trenutnog stanja saobraćaja, identifikuju buduće potrebe i utvrdi željeno stanje.

Uočili smo u Strategiji da je prikazano ulaganje iz budžeta Grada za razne projekte u 2013. godini u iznosu od 5.854.000 eura, a da ova sredstva nisu planirana u tek usvojenom budžetu grada Kragujevca za 2013. godinu. Prema Strategiji planirano je da se u 2012. godini realizuju prva faza rekonstrukcije Ulice kneza Miloša, završetak izgradnje petrovačke magistrale, osnivanje Centra za edukaciju dece u saobraćaju, izrada centralne baze i interaktivnog sistema za upravljanje saobraćajem itd., a nijedan od navedenih projekata nije realizovani. Interesantno je i to da je za realizaciju mnogih projekata zadužena Niskogradnja, odnosno ono isto preduzeće kome su odlukama lokalne samouprave oduzete ingerencije i za izvršavanje redovnih poslova.

Demokratska stranka je očekivala ozbiljan dokument imajući u vidu izvor finansiranja, ali ponuđena Strategija definitivno to nije. GrO Demokratske stranke u svim segmentima saobraćaja ima konkretna rešenja, koja bi bitno poboljšala kvalitet dinamičkog, stacionarnog i železničkog saobraćaja, pešačkog i biciklističkog kretanja, povećala saobraćajnu bezbednost Kragujevčana i podigla nivo kvaliteta usluga u javnom gradskom prevozu i taksi prevozu. Smatramo da je Kragujevcu, kao ozbiljnoj lokalnoj samoupravi potrebno osnivanje Direkcije za saobraćaj, čiji bi zadatak bio da prati, planira, upravlja i razvija saobraćajne kapacitete koji bi podigli nivo bezbednosti građana u saobraćaju, smanjili nivo ugroženosti životne sredine i vreme putovanja.

1 komentar

  1. Kada covek nesto ovako cuje ne moze zaista a da se ne zapita dokle ide ljudska glupost. Toliko lupetanja od strane onih koji ni S od saobracaja ne razumeju zaista prevazilaze svaku dozu mudrosti i svega sto to donosi. A s obzirom ko je na KZS pricao o tome nije ni cudo. Na ovaj nacin, DS je ponizila sve relevantne institucije koje su radile na uzradi ove strategije, ozbiljno, dugo, analizirajuci stvarno stanje, zasta su i Nemci skinuli kapu Gradu, inace oni su finansirali izradu studije. To dovoljno govori o nama. Zaista, ali zaista, sram da Vas je bilo sve vas u DS koji ste i ovom prilikom potvrdili ne samo da ste zaista beznacajna stranka u Gradu, vec ste jos jednom, one strucne ljude, uverili u vasu glupost beskrajnih razmera. Sram da Vas je sve zajedno.

Odgovorite