DJB: Gradska vlast krši Zakon o medijima

- -
1

Pokret “Dosta je bilo” ističe da Gradska vlast, od dolaska SNS na vlast, već tri godine ignoriše zakonsku obavezu raspisivanja konkursa za finansiranje medijskih sadržaja od javnog značaja. Gradonačelnik Kragujevca, Radomir Nikolić je, kažu u DJB, prethodnih dana otišao i korak dalje.

Kako navode u “Dosta je bilo”, Nikoić je u izjavi koju je u toku skupštinskog zasedanja dao Radio televiziji Kragujevac, javno je diskriminisao medije u Kragujevcu.

“Pravdajući enormno veliku sumu novca koja će po odluci o rebalansu budžeta, otići u ruke samo jedne medijske kuće RTK, on je javno marginalizovao ostale medije koji rade u Kragujevcu. Gradonačelnik Kragujevca tom prilikom je rekao:

– Mi u Kragujevcu nemamo drugu televiziju osim Radio televiziju Kragujevac. Sve ovo ostalo je televizija u pokušaju ili već propalo i samo se održava veštački. Televizija Kragujevac ima ozbiljnu arhivu -“, navode u “Dosta je bilo”.

Pokret “Dosta je bilo”, izražava oštru kritiku ovakve retorike i upozorava prvog čoveka grada, da iskazanim stavovima ne samo da se stavlja na stranu jedne medijske kuće već i krši Zakon o javnom informisanju i medijima.

“Gradonačelnik Kragujevca, kada se obraća javnosti krši Zakon i stavlja u neravnopravan položaj ostale medije koji rade u Kragujevcu. Podsećamo da u ovom gradu trenutno rade tri televizijske redakcije (uključujući i RTK, kao i Kanal 9 koja je najstarija privatna televizija u gradu i dopisništvo Televizije Melos koja je počelo sa radom u avgustu 2017.godine, u vreme kada u Kragujevcu nije radila nijedna od pomenutih televizija). U gradu radi samo jedna redakcija štampanih medija (Kragujevačke novine), nekoliko radio stanica i web portala (Info Kg, Ritam grada, Pressek). Na osnovu svega navedenog, smatramo da je diskriminacija medija javno izrečena od prvog čoveka grada, izuzetno opasna jer guši slobodu medija koji su Kragujevčanima na raspolaganju. I ne samo to. Umesto raspisivanja konkursa i stvaranja uslova za ostvarenje medijskog pluralizma i slobode javne reči, gradonačelnik Kragujevca i njegovo Gradsko veće odlučuje se da čak 155 miliona dinara iz gradskog budžeta izdvoji samo za RTK”, ističu u “Dosta je bilo”.

Prema odluci o rebalansu gradskog budžeta, na račun RTK biće uplaćeno 155 miliona dinara. Ta suma bila bi dovoljna za trogodišnje finansiranje Radio televizije Kragujevac u nekadašnjem punom kapacitetu, sa preko 120 zaposlenih.

“Naime, u vreme pre privatizacije na godišnjem nivou se iz gradskog budžeta izdvajalo oko 45 miliona dinara za ovu medijsku kuću.Simptomatično je i to što se ova enormno velika suma novca izdavaja za RTK u novembru 2017. Iako će prema uredbi Vlade Srbije, RTK biti na gradskim jaslama samo do 31.decembra 2017. godine, nakon čega treba da nastupi nov privatizacioni proces.Da li je na delu “priprema” RTK za novog kupca koji će dobiti Televiziju na tanjiru, sa sumom novca dovoljnom za višegodišnje finansiranje?”, pitaju se u DJB.

Pokret “Dosta je bilo” osnovano sumnja da se upravo o tome i radi. Novac gradjana Kragujevca se troši na finansijsku konsolidaciju televizije koja će već narednih meseci postati privatno vlasništvo.O tome koliko je ta medijska kuća jedina “ozbiljna” medijska kuća u gradu govori i činjenica da u nedostatku novinara, javnost trenutno informišu i u ulozi novinara se pojavljuju novi ljudi, koji
nisu zaposleni preko javnog konkursa i koji nemaju ni dana novinarskog staža, a u ulozi novinara pojavljuju se i oni koji su ranije bili zaduženi za poslove tehnike u RTK.

“O ugledu nove RTK, govori i činjenica da je nakon odlaska većeg broja novinara iz ove medijske kuće, bilo problematično okupiti jednu celovitu redakciju, a pozive novog uredništva da rade u RTK odbila je većina dugogodišnjih kragujevačkih novinara. Zbog toga, “Dosta je bilo” pita gradonačelnika Radomira Nikolića, na osnovu koje stručne studije je on ocenio da je RTK jedina ozbiljna medijska kuća u gradu, naročito u uslovima kada inače nezaposleni novinari, kao i nekadašnji dopisnici poznatih beogradskih redakcija odbijaju da svoju novinarsku karijeru nastave u RTK?”.

Pokret “Dosta je bilo” se zalaže za slobodu javne reči i negovanje medijskog pluralizma, bez diskriminacije. DJB pozdravlja napore svih redakcija elektronskih i štampanih medija koji bez obzira na ponižavajuću politiku gradskih čelnika prema medijima, nastavljaju da informišu javnost o dešavanjima u gradu. Pokret “Dosta je bilo” će u svom daljem angažovanju insistirati da u Kragujevcu počne da se poštuje Zakon i putem javnih konkursa obezbedi stvaranje medijskih sadržaja koji su od javnog interesa.

“Samo uz objektivno informisanje gradana, ovo društvo ide ka izgradnji modernog civilnog društva, u kojem će svaki pojedinac donositi odluke na osnovu svih relevantnih informacija koje ima. Umesto toga, aktuelna gradska vlast ima tendenciju da gradjane Kragujevca drži u nekoj vrsti polumraka, stvarajući privid njihove informisanosti i obezbedjujući da u gradu radi samo televizija koja vrlo lako može da postane samo informativni servis Srpske napredne stranke, što je gradonačelnik Kragujevca svojom skandaloznom izjavom delimično i najavio”, navode u “Dosta je bilo”.

1 komentar

Odgovorite