Italijanski dokumentarni filmovi

- -
0

katedrala firencaU okviru manifestacije Dani italijanske kulture u Kragujevcu u Kutiji šibica će se sutra od 18 sati održati projekcija italijanskog arheološkog filma
“Isposnica Sveta Febronija: Mesta, Kult, Sećanje“ ((Italija, Sicilija) režija: Lorenco Danijele; Trajanje: 25’;  u boji; Jezik: italijanski / titlovi na srpskom).

Pogođen mučenjima i patnjama kojima je bila izložena Sveta Febronija i snagom emocija sa kojom su njeni sledbenici pripovedali ovu priču, francuski slikar i putnik Žan Uel nas vodi na teritoriju Palagonije koja je Febroniju učinila svojom zaštitnicom. Kult ove svetice orijentalnog porekla i posvećenost ljudi koji i danas slave sećanje na nju u svetilištu u pećini čine okvir arheološke zone „Koste di Santa Febronija“. Strategijski topografski položaj između oblasti Pjana di Katanija i poslednjeg ogranka Iblejskih planina, kao i složena hronološka stratifikacija čine ovo mesto i danas jednim od najsugestivnijih i najtajanstvenijih mesta na ostrvu.

Drugi film koji će biti prikazan je „Restauracija kupole na crkvi Santa Marija del Fjore u Firenci“ (Režija: Gabrijela Lazanji; Žanr: dokumentarni film; u boji; Jezik: italijanski).

“Ko bi mogao da bude tako strog i tako zavidljiv da ne pohvali arhitektu Pipa, gledajući ovde toliko veliku građevinu, koja se uzdiže do neba, široka, tako da pokriva svojom senkom sve toskanske narode“ (Leon Batista Alberti) Ovim citatom Leona Batiste Albertija počinje dokumentarni film o restauraciji kupole crkve Santa Marija del Fjore u Firenci, arhitektonskom remek-delu Filipa Bruneleskija, koji ga je završio 1436. godine, posle šesnaest godina rada. Struktura kupole je pravo čudo inženjerstva, a praktični metodi njene konstrukcije i danas su predmet izučavanja i istraživanja. Unutrašnju kalotu krase zidne slike Đorđa Vazarija i Federika Cukarija iz XVI veka, a predstavljaju Strašni sud. Nedavni resturatorski radovi na kupoli kao i na ciklusu slika bili su neophodni da bi se spomenik spasao od propadanja. Direkcije u Firenci, Pistoji i Pratu uposlile su eksperte za resturaciju i tehničare koji su od katedrale napravili pravu laboratoriju. Njihov rad je obuhvatio i građevinu i ciklus slika, kojima je vraćena originalna boja. Film nastoji da prikaže susretanje renesansne umetnosti i moderne italijanske tehnologije, pomoću koje je kupoli Santa Marija del Fjore vraćen sjaj i zaustavljena opasnost od daljeg urušavanja.

Nema komentara

Odgovorite